Kjenn dine ansatte bedre!
Med HRIS er det mulig å spore endringer i alt som har med medarbeiderne å gjøre: oppmøte, økninger, lønnsgrupper, stillinger, opplæringer osv.
Det andre problemet er overholdelse av regelverket. Dette omfatter blant annet materiale som kan brukes til å identifisere ansatte ved uønsket oppførsel, første kontaktinformasjon ved ulykker, identifikasjonsinformasjon for skattekontoret og utløpsdatoer for obligatoriske sertifikater. En viktig årsak er også effektivitet. Å ha all denne informasjonen på ett sted bidrar ikke bare til å forbedre nøyaktigheten, men sparer også tid.
En siste fordel er muligheten til å tilby selvbetjent HR for ansatte og ledere. Dette gjør at ansatte kan håndtere sine egne saker.
HRIS-systemet gjør det enkelt å samle nødvendig informasjon om ansattes arbeidsforhold og lønn. Ved å gå inn i systemet kan HR-personalet generere informasjon om lønn, lønnstillegg, lønnstrinn, opplæring som de ansatte bør gjennomgå, ferie osv.
Med rask tilgang til slik informasjon blir det enklere å styre prosesser og følge med på om bedriften utfører sine plikter overfor de ansatte på riktig måte. Det er også enkelt å sammenligne utvalgte medarbeiderdata og generere oppsummeringer.
Rask tilgang til informasjon letter arbeidet for HR-avdelinger som kontinuerlig behandler data om de ansatte. Systemet kan også brukes i rekrutteringsprosessen, ettersom det gjør det enkelt å samle informasjon om kandidatene og sammenligne de elementene i CV-en som er viktige for den som gjennomfører prosessen.
Selv om det er HR-avdelingen som har størst nytte av HRIS-systemet, vil det også være en fordel for ledere - spesielt de som leder store team - som har behov for å samle inn informasjon om sine ansatte. HRIS-systemet gjør det betydelig enklere å organisere og samle inn data til rapporter og analyser og presentere dem på en oversiktlig måte.
HRIS er enkelt å betjene, og selve systemet fungerer på en intuitiv måte slik at brukeren kan bevege seg smidig mellom funksjonene.
Nye kunder som ønsker å lære mer om systemets funksjonalitet og muligheter, tilbyr vi gjerne en gratis demonstrasjon. Dette gir deg mulighet til å bli bedre kjent med systemet, og stille spørsmål om hvordan du bruker den.
HR Panorama-systemet oppfyller kravene til HRMS-, HRIS-, HCM- og ERP-systemer og er kompatibelt med funksjonene i disse systemene. Det er utviklet for å outsource HR-funksjoner i en bedrift - uansett størrelse og profil - samtidig som det ivaretar personvernet for alle data om ansatte og kandidater.
Systemet er i full overensstemmelse med personvernregelverket - beskyttelse av personopplysninger er vår prioritet. Kundene våre kan være trygge på at ingen sensitiv informasjon kommer på avveie, og vi tilpasser systemet til nye krav dersom regelverket endres.
Velg en dato som passer deg
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |